SKUTERY ŚNIEŻNE I QUADY ZAKOPANE
RIDE SIDE
Quad musi mieć przyczepność. A przyczepność jest wtedy kiedy opona jest miękka. To wbrew niektórym twierdzeniom, że opona musi być twarda żeby drapać. Bez odpowiedniego ciśnienia w kołach w quadzie nie ma jazdy w terenie. A większość riderów jeździ raczej na wysokim ciśnieniu, bo wydaje się, że quad lepiej drapie / chwyta. Aby łatwiej poruszać się quadem w terenie i mieć przy tym dobrą trakcję to ciśnienie powinno być raczej małe.
Wiadomo, że im mniejsze ciśnienie w oponie tym opona przykleja się do podłoża większą powierzchnią. A im wyższe ciśnienie tym bardziej opona robi się jak jajo i styka się z podłożem tylko środkową częścią. Nam przy jeździe w terenie zależy na tym żeby mieć maksymalną przyczepność, która pozwala łatwiej pokonywać nam przeszkody, a przy podjazdach może mieć kluczowe znaczenie. Tak więc im mniejsze ciśnienie zapewnimy sobie w oponie tym opona zacznie stykać się z podłożem większą powierzchnią i co ważne zacznie dopasowywać się do nierównego podłoża.
Jeśli zależy Ci na mega przyczepności to ciśnienie w oponach w Twoim quadzie powinno wynosić 0,2 bara. Takie ciśnienie sprawi, że komfort pokonywania quadem trudnego terenu wzrośnie. Quad będzie poruszał się płynniej. A w tej quadowo-offroadowej układance to przyczepność jest jednym z ważniejszych elementów.
Jazda na niskim ciśnieniu może doprowadzić czasami do zrzucenia opony albo rozszczelnienia jej na krawędzi. Żeby uniknąć takiej sytuacji. A jasne jest że zakładanie opony w terenie kiedy czasami koło jest ubłocone nie należy do najprzyjemniejszych rzeczy. Najlepszym rozwiązaniem jest założenie do quada felg z beadlockami. Beadlock to pierścień, który utrzymuje oponę na feldze. Nie zakładamy wtedy opony tak jak normalnie zrobiłby nam to wulkanizator tylko rant opony na feldze utrzymuje owy pierścień. Występują dwa rodzaje: takie z pierścieniami tylko na zewnątrz (bo ta strona jest najbardziej narażona na zrucenie), ale też takie z pierścieniami po obu stronach felgi. Przy stosowaniu felg z beadlockami warto zwrócić uwagę na siłę z jaką dokręca się śruby, bo za mocne dokręcenie będzie skutkować zmiażdżeniem rantu opony. Mając w swoim quadzie felgi z beadlockami, nawet po przebiciu opony możesz jechać dalej na flaku, co w przypadku zwykłej felgi prawdopodobnie skutkowałoby zrzuceniem opony.
The Ride Side Sp. z o. o.
+48 504 712 615
info@rideside.pl
RIDE SIDE – wyprawy i wypożyczalnia skuterów śnieżnych w Zakopanem
CC:2021 rideside copyright all right reserved.