SKUTERY ŚNIEŻNE I QUADY ZAKOPANE
RIDE SIDE
O ile ostatnimi laty w w większej części Polski śniegu zimą jest bardzo mało, jeśli w ogóle jest cokolwiek to zimą w górach potrafi być bardzo dużo śniegu. Czasami nawet do około metra. W takich okolicznościach jazda quadem na kołach może nie wystarczyć. Zazwyczaj skończy się to utknięciem, czyli w tym wypadku quad zawiśnie na śniegu i koła będą kręcić się w powietrzu. Czasami jeśli wjedziesz w większy śnieg z rozpędu i nie odpuścisz gazu to kawałek przejedziesz ale i tak utkniesz jeśli śniegu będzie za dużo. Jazda quadami na kołach w takich okolicznościach staje się frustrującym dniem pełnym pchania, ciągnięcia i kopania. Jest kilka awanturniczych dusz z wysokimi oponami i dużą mocą, które kontynuują jazdę na kołach w takich warunkach, ale większość ludzi, którzy chcą kontynuować jazdę quadem przez zimę, może zacząć myśleć o gąsienicach do swojego quada.
Gąsienice do quada nie są tanie i nie są dla wszystkich, więc pomyślałem, że podzielę się moimi doświadczeniami. My założyliśmy gąsienice Camso – lidera na rynku, które kosztowały ponad 20 tys. zł. Założyliśmy je do Yamahy Kodiaka 700. Warto od razu dodać że jazda quadem na gąsienicach na samym tylnym napędzie nie ma sensu bo od razu quad zostaje zakopany po wjeździe w śnieg. Można też spotkać się z montowaniem gąsienic do tylnonapędowców i zakładaniem na przednią oś nart, ale tego nie próbowaliśmy jeszcze.
Gąsienice zapewniają przewagę nad kołami, ale odbywa się to kosztem niższych prędkości maksymalnych i zwiększonego zużycia paliwa. Zaplanuj zużycie dwukrotnie większej ilości paliwa, ale zależy to od głębokości śniegu, rodzaju śniegu, nachylenia szlaku i tego, jak daleko chcesz wcisnąć manetkę.
Gąsienice w quadzie pozwolą ci wjechać niemal wszędzie i utrzymają Twoją maszynę na śniegu. Kiedy zejdziesz z maszyny, musisz uważać, aby nie skończyć kolanem, brzuchem lub głębiej w puchu, po którym maszyna bez wysiłku jedzie.
Strome zbocza i niektóre rodzaje śniegu zatrzymają czasem śnieżnego quada i zakopiesz się. Warto być zabezpieczonym na taką ewentualność i wozić ze sobą składaną łopatę za pomocą której odkopiesz quada. Innej opcji na wyciągnięcie go raczej nie ma. Wyciągarka czasem może nie zadziałać jeśli śniegu jest za dużo.
Musisz także być przygotowany na to, że staniesz się bałwanem. Jeśli śniegu jest dużo i jedziesz szybko to gąsienice wyrzucają ogromne ilości śnieg podczas jazdy quadem. Śnieg wepcha się wszędzie w quadzie. Najgorsze w tej sytuacji jest to że dostaje się on także na podnóżki i jeśli stanie się zbity to podczas stania stopa może ześlizgnąć się. Nie ma przyczepności butów i łatwo stracić równowagę.
Nie zauważyłem żadnych uszkodzeń wynikających z regularnego użytkowania gąsienic. Ale gąsienice są duże i mają przez to dużą dźwignię, więc jeśli uderzysz w ukrytą kłodę drewna lub skałę, możliwe, że złamiesz coś w zawieszeniu.
Największym problemem, jaki napotkaliśmy, była potrzeba oczyszczenia zawieszenia i półosi napędowych, w przeciwnym razie wszystko mogłoby oblodzić.
Trzeba także sprawdzać poziom oleju i płynu chłodzącego przed każdą jazdą, ponieważ jeśli często jeździsz na wyższych obrotach przez dłuższy czas, na przykład podczas jazdy w górę w głębokim śniegu łatwiej o przegrzewanie się quada.
Jeśli chcesz przetestować jak jeździ się quadem na gąsienicach to zapraszamy do nas do na wyprawy na quadach śnieżnych. Poczujesz na własnej skórze jak prowadzi się taki pojazd oraz jak radzi sobie w głębokim śniegu w górskim terenie. Sprawdź dostępność wypraw TUTAJ
The Ride Side Sp. z o. o.
+48 504 712 615
info@rideside.pl
RIDE SIDE – wyprawy i wypożyczalnia skuterów śnieżnych w Zakopanem
CC:2021 rideside copyright all right reserved.