SKUTERY ŚNIEŻNE ZAKOPANE
RIDE SIDE
Wczesne próby wyposażenia samochodów, takich jak klasyczny Ford Model T, w systemy gąsienicowe miały na celu umożliwienie podróży po zaśnieżonych terenach. Niestety, te rozwiązania nie radziły sobie np. z mokrym, ciężkim śniegiem, co skłoniło francusko-kanadyjskiego wynalazcę i przedsiębiorcę, J.A. Bombardiera, do szukania systemu, który poradzi sobie w każdych warunkach śniegowych.
W 1937 roku Bombardier uzyskał swój pierwszy patent na pojazd z gąsienicami, który miał zdolność poruszania się po śniegu. To był początek jego fascynacji skuterami śnieżnymi. Bombardier zaprojektował system składający się z zębatych kółek gumowych oraz gumowej i bawełnianej gąsienicy, owijającej się wokół tylnych kół. Ten pomysł stał się kluczowym elementem skuterów śnieżnych. W 1942 roku Bombardier założył firmę „l’Auto-Neige Bombardier Limité” w Quebecu, Kanadzie, aby skoncentrować się na budowie osobistego skutera śnieżnego.
W miarę jak silniki stawały się coraz mniejsze, Bombardier mógł skonstruować kompaktowy skuter śnieżny przeznaczony dla jednej osoby. W 1959 roku powstał pierwszy taki model, nazwany po prostu „Ski-Doo Snowmobile”. Dzięki temu wynalazkowi Bombardier stał się pierwszym producentem skuterów śnieżnych na dużą skalę. Pomysłodawca skonstruował otwartą kabinę, a wielu innych producentów podążyło jego śladem, wprowadzając własne modele na rynek.
W latach 60. nastąpił rozwój Ski-Doo – pojawiły się modele z osłonami z włókna szklanego i silnikami Rotax. W roku 1971 firma wprowadziła na rynek modele Elan, Skandic, Valmont oraz Blizzard. Lata 70., 80. i 90. przyniosły ekspansję Ski-Doo zarówno w Ameryce Północnej, jak i w Europie. W 1973 roku wyprodukowano milionowy skuter śnieżny Ski-Doo, co było znaczącym osiągnięciem dla Bombardiera. W roku 1974 firma podjęła współpracę z klubami snowmobilingowymi w celu budowy sieci tras. Technologia skuterów była doskonalona, wprowadzając lepsze funkcje bezpieczeństwa i wygody. Snowmobiling stał się sportem rekreacyjnym, co zaowocowało budową coraz większej liczby tras dostosowanych do tych pojazdów.
W latach 80. i 90. Ski-Doo kontynuowało swoją ekspansję, uczestnicząc jako oficjalny dostawca w Zimowych Igrzyskach Olimpijskich w Sarajewie w 1984 roku i w Calgary w 1988 roku. W roku 1989 Bombardier nawiązał partnerstwo z fińskim producentem skuterów śnieżnych Nordtrac Oy, czyli firmę produkującą skutery śnieżne Lynx, a obecnie firma należy do Bombardier Recreational Products (BRP).
W roku 1993 produkcja Ski-Doo osiągnęła dwumilionowy wynik, a pojawił się model Summit, specjalnie zaprojektowany do jazdy w głębokim śniegu i na terenach górskich. W roku 2000 BRP zdobyło nagrodę „Mountain Muscle Sled of the Year” przyznaną przez magazyn SnoWest za model Ski-Doo Summit 700 Highmark.
W roku 2002 Ski-Doo wprowadziło platformę REV, która była wyposażona w najnowocześniejszą technologię. O platformie rev można więcej poczytać tutaj. Firma ponownie była obecna na Zimowych Igrzyskach Olimpijskich w Salt Lake City w 2002 roku. W 2003 roku firma zmieniła nazwę z Bombardier Inc. na Bombardier Recreational Products (BRP).
W roku 2004 Ski-Doo postawiło na rozwijanie swojego zaangażowania w sportach motorowych, wprowadzając modyfikacje w modelu MX Zx 440 race sled, które pozwoliły uzyskać przewagę konkurencyjną. W roku 2009 BRP świętowało 50. rocznicę istnienia Ski-Doo, wprowadzając nową technologię, która oferowała niższe emisje, wysoką efektywność energetyczną, niezawodność, niski poziom hałasu oraz łatwość w obsłudze. W roku 2010 BRP wprowadziło innowacyjny silnik o nazwie Rotax E-TEC 800R, który przyniósł znaczące poprawki w wydajności i efektywności. Ten silnik był po raz pierwszy dostępny w modelu Ski-Doo MX Z X. W roku 2013 BRP osiągnęło ważny kamień milowy, produkując trzy miliony skuterów śnieżnych Ski-Doo.
Chociaż BRP obecnie produkuje różne rodzaje pojazdów, takie jak quady, łodzie i skutery wodne, to to właśnie Ski-Doo jest jednym z najważniejszych produktów w historii firmy. Ski-Doo stało się marką rozpoznawalną na całym świecie, a zwłaszcza w obszarach pokrytych śniegiem. A jeśli chciałbyś pojeździć skuterem śnieżnym Ski-doo to skorzystaj z opcji wyprawy na skuterze śnieżnym w Zakopanem, gdzie będziesz mógł poprowadzić jeden ze skuterów marki Ski-doo
The Ride Side Sp. z o. o.
+48 504 712 615
info@rideside.pl
RIDE SIDE – wyprawy i wypożyczalnia skuterów śnieżnych w Zakopanem
CC:2021 rideside copyright all right reserved.